منتو دکور

لرنو وب

نکات طلایی استفاده از خوشبوکننده های بدن استفاده از خوشبوکننده های بدن تاثیر زیادی در جذابیت شما دارد و میتواند مکمل آرایش چهره و زیبایی شما باشد. در اتاق بیشتر افراد و در مقابل آینه ها شیشه های قد و نیم قد دئودرانت، مام و عطر وجود دارد. شما کدام یک از این محصولات را استفاده می کنید؟ اگر میانه ی شما با دئودرانت ها بهتر است باید گفت که این اسپری های زیر بغل فقط بوی خوشی را تولید می کنند، ولی اثری بر میزان ترشح عرق ندارند. شما باید در هنگام خرید این محصولات، انواعی را بر گزینید که علاوه بر خوشبو کردن بدن، خاصیت ضد عرق هم داشته باشند.
 بهترین زمان برای استفاده از مواد خوشبوکننده و ضد تعریق در زیر بغل، بعد از استحمام است، زیرا این مواد مجاری غدد را می‌بندند و موجب کاهش تعریق درطول روز می‌شوند. بعضی‌ افراد همیشه بوی خوبی می‌دهند تا جایی که می‌توان مسیر حرکت آنها را با عطری که از خود به‌ جا می‌گذارند شناسایی کرد. تا به حال از خودتان پرسیده‌اید راز این بوی خوش چیست؟

باید به طرفداران مام ها بگوییم که لازم است چند ساعت پس از مالیدن مام روی پوست، محل را با آب و صابون بشویید. با این روش مواد شیمیایی آن از روی پوستتان پاک شده و فرصت پیدا نمی کنند وارد منافذ پوستی شما شده و ایجاد حساسیت پوستی کنند. سپس می توانید لایه ای جدید از مام را روی پوست خود بمالید. انواعی از این محصولات را تهیه کنید که حاوی مقدار کمی از مواد باکتری کش مثل آلومینیوم، روی و زیوکونیوم باشد. شما می توانید از پودر بچه برای خشک نگه داشتن پوست بدن در نواحی کشاله ران یا زیر بغل استفاده کنید. پودرها عرق را به خود جذب کرده و علاوه بر آنکه سطح پوست را خشک نگه می دارند، از عرق سوز شدن پوست شما هم پیشگیری می کنند. توصیه هایی هنگام خرید عطر وقتی در یک فروشگاه در مقابل قفسه ای پر از عطرهای گوناگون قرار می گیریم، برای بیشتر ما دشوار است که عطر و ادوکلن مورد علاقه خود را از میان رایحه ها و مارک های گوناگون انتخاب کنیم. در این شرایط است که به فکر عطرهایی که دوست و آشنا توصیه کرده اند، می افتیم و یکی از آنها را از فروشنده می خواهیم. فرق بین عطر، ادوکلن و محصولاتی از این دست، در غلظت عصاره غنی سازنده آن بوهای خوش است. هر قدر عصاره روغنی خوشبو در یک محصول بیشتر باشد، ماندگاری آن محصول بیشتر است.
خوشبو کننده های بدن را به ترتیب زیر استعمال کنید . ابتدا ژل خوشبو کننده حمام بزنید , بعد لوسیون خوشبو کننده بدن را وقتی کمی مرطوب است استفاده کنید .

عطر را به گرمترین جای بدن بزنید . ( جایی که نبض تان می زند ) مانند پوشت گوشها , بین سینه ها و زیر بغل و پشت زانوها , چون این قسمتها از خود گرما تولید می کنند. و این گرمی سبب می شود که بوی عطر تا مدتی حفظ شود .

اگر می خواهید لباسهایتان بخصوص لباسهای زیر و جوراب ها خوشبو شوند , چند قطره عطر به آبی که این لباسها را می شویید اضافه کنید . این کار نه تنها لباسهای شما را خوشبو می کند بلکه سبب خوشبو شدن بدنتان می شود .

وقتی می خواهید بوی عطری که به خودتان می زنید خیلی ملایم استشمام شود , ابتدا عطر را در هوا بزنید و سپس از میان همان توده هوا رد شوید .

بهترين زمان استفاده از اسپري‌هاي ضدعرق براي افرادي که زياد عرق مي‌کنند، وقتي است که از حمام خارج شده‌اند و بدنشان کاملا تميز است و هنوز عرق نکرده اما افرادي که زياد عرق نمي‌کنند و عرقشان هم بدبو نيست، بلافاصله پس از حمام کردن نيازي به استفاده از اسپري ندارند. آنها مي‌توانند قبل از خروج از منزل، کمي اسپري خوشبوکننده بزنند تا هم خودشان و هم لباس‌هايشان بوي ملايم و مطلوبي بگيرد. حواستان باشد اگر زياد عرق مي‌کنيد و عرقتان هم بدبو است، به‌هيچ‌وجه بعد از اينكه عرق کرديد و بدنتان بو گرفت، از اسپري‌هاي ضدعرق يا خوشبوکننده استفاده نکنيد. اين کار نه‌تنها بوي عرق را از بين نمي‌برد، بلکه باعث تند و بدبوتر شدن بدنتان هم مي‌شود. اگر عرق کرده‌ايد و وقت استحمام هم نداريد، ابتدا عرق زير بغل خود را با يک دستمال کاغذي مرطوب پاک کنيد، سپس پوستتان را با دستمال ديگري خشک کنيد و بعد از آن، کمي اسپري ضدعرق بزنيد. اسپري‌هاي ضدعرق، حاوي مواد خوشبوکننده هم هستند و نيازي به استفاده جداگانه از اسپري‌هاي خوشبوکننده براي کساني که از ضدعرق‌ها استفاده مي‌کنند، نيست. يک نکته ديگر اينکه بدن ما در طول خواب شبانه، فعاليت خاصي ندارد و به‌همين دليل هم عرق چنداني نمي‌کند بنابراين بهتر است حتي در صورت استحمام شبانه، کمي به پوستتان استراحت بدهيد و آن را پيش از خواب آغشته به انواع مام و اسپري نکنيد. مي‌توانيد مام‌ها و اسپري‌هاي ضدعرق را بلافاصله پس از بيدار شدن از خواب، استفاده کنيد.

اگر پوست تان خشک است مقداری عطر که می زنید زیاد باشد , تا بوی آن تا مدتی طولانی حفظ شود .
در هوای سرد خوشبو کننده های که بوی تندی دارند استعمال کنید . سرما بوی تند عطر را کاهش می دهد .
برای خرید عطر جدید ده دقیقه بعد از زدن آن , در مورد خرید آن تصمیم بگرید ( بوی آن بعد از ۱۰ دقیقه مشخص می شود . )
در هنگام ظهر عطر جدید بخرید , چون در آن وقت حس بویایی شما برای تشخیص خوبی و بوی عطر تیزتر می باشد .
برای تشخیص بوی عطر , آن را روی پوست خودتان آزمایش کنید . خواص شیمیایی و واکنشهای پوست در افراد متفاوت است .
عطری را انتخاب کنید که مکمل بوی طبیعی بدنتان باشد .
بلافاصه بعد از دوش گرفتن یا استحمام , عطر بزنید . در این هنگام منفده های پوست کاملا باز می باشد و بوی خوش راحت تر در آن نفوذ می کند .
در قسمتی از بدن مه عطر می زنید , از صابون ضد بو استفاده نکنید
عطر را در نزدیکی قسمتهایی از بدن که از جواهرات بدل یا مروارید استفاده می کنید نزنید , چون الکل موجود در عطر نه تنها جواهر را به زردی گرایش می دهد , بلکه قشر بیرونی آنها را از بین می برد .
بیش از دو یا سه نوی عطر جدید را با هم امتحان نکنید , چون حس بویایی شما قادر به تشخیص بوی عطرها از همدیگر نیست .
یک نوع عطر را در تمام طول سال استعمال نکنید , چون درجه حرارت محیط بوی خوش عطر را تغییر می دهد .

Author: mehman
معرفی نویسنده

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بخش های دیگر منتو

منتو دکور  منتو عروس منتو فان  منتو سلامت