منتو دکور

لرنو وب

ازدواج دانشجوییمزایا و معایب ازدواج دانشجویی

ازدواج در هر در هر ملتی دین و آیین خود را دارد .دین اسلام هم به عنوان کامل ترین دین الهی ست بر ازدواج تأکید کرده است و آثار و فواید آن را بیان داشته است .
در واقع اولین قدم تشکیل خانواده ازدواج است که بنیان خانواده را تحکیم میکند و در واقع جامعه ای سالم است که خانواده عنصر مهم و موثری است .
درباره ازدواج و جایگاه پر اهمیت آن بحث و گفت و گو شده است برای پی بردن به درستی موضوع به بحث ازدواج های آسان در قالب ازوداج

دانشجویی میپردازیم .

ازدواج دانشجویی :


در یک تعریف کلی ازدواج دانشجویی ، ازدواجی ست که در آن هردو زوجین دانشجو هستند و در ساده ترین شکل و به دور از هرگونه تجملاتی برگزار میشود و میانگین سنی زوجین نیز پایین است .

در سال های اخیر نهادهای فرهنگی برای ترغیب دانشجویان و جوانان برای ازدواج دانشجویی تأکید به این نوع ازدواج کرده اند و همه ساله شاهد برگزاری مراسم ازدواج دسته جمعی دانشجویان هستیم .
برای انجام اینگونه ازدواج ها باید یکسری شرایط برسی شود و با در نظر کرفتن آنها ازداج دانشجویی در سنسن پایین انجام پذیرد .
که البته شرایط اقتصادی و اجتماعی در تسریع ازدواج دانشجویی در سنین پایین نقش اساسی دارد و باید همه شرایط را برسی کرد تا این ازدواج ها در سال های اولیه به بن بست منتهی نشوند .

امروزه شرایط محیطی و زمانی در همه تصمصم گیری ها سهم به سزایی دارد که بدون در نظر گرفتن آنها نمیتوان برای مسئله مهمی همانند ازدواج اقدام کرد.
در بسیاری از موارد در دین اسلام به ازدواج در سنین پایین تاکید شده و دلیل آن هم جلوگیری از به گناه افتادن جوانان و آسیب ها اجتماعی ست .


مزایای ازدواج دانشجویی :
به عقیده روانشناسان ازدواج باعث شادابی افراد میشود و روحیه فرد را با نشاط میکند .یک فرد در دوران تأهل مسئولیت پذیری را بیشتر درک میکند و به استقلال مالی و ثبات مالی میرسد و در کنار این ویژگی ها فرد برای سازندگی تلاش میکند .
ازدواج در دانشگاه به دلیل اینکه هر دو زمان حداکثر را دارند تا به شناخت نسبی از هم برسند بنابراین میتواند یک ازدواج موفق تلقی شود.
در واقع دو انسانی که در محیط آموزشی آشنا میشوند در یک رنج سنی قرار دارند و نگاهشان به آینده تا حدودی به هم نزدیک است و مسیر زندگی آینده اشان به هم شبیه است .
بنابراین در این شرایط درک متقابل به دلیل اهداف و افکار نزدیک بالا میرود  و در چنین ازدواجی برنامه ریزی برای زندگی مشترک مراحل ساده و آسانی را پشت سر میگذارد .
در ازدواج دانشجویی البته بیشتر در مقطع کارشناسی به دلیل اینکه دانشجوسان پسر شغل ثابتی ندارند خواه ناخواه توقعات همسر پایین می آید بنابراین در این ازدواج ها تجملات و افراطی گرایی را کمتر شاهد هستیم .
ساده زیستی و دوری از ریخت و پاش هاس مرسوم و تاکید بر معنویات از مهمترین ویژگی های ازدواج دانشجویی میباشد.

نتیجه ازدواج دانشجویی به طور کلی :
با توجه به نظریات طیف گسترده ای از افراد جامعه به این نتیجه میرسم که ازوداج دانشجویی جنبه های مثبت فراوانی دارد در صورتی که شرایط لازم برای این ازدواج ها فراهم شود و نوجوانان از دبیرستان برای ازدواج مهارت لازم را کسب کنند .

Author: Super User
معرفی نویسنده

نوشتن دیدگاه

تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

بخش های دیگر منتو

منتو دکور  منتو عروس منتو فان  منتو سلامت